God natt/God morgon!?

Jag blir galen. Lägger mig i sängen, vrider och vänder på mig. Lyckas somna till slut efter 3.5 timme, somnar till i 30minuter för att sedan vakna upp igen av en mardröm.

Jag blir tokig! Jag får panik, ska vara uppe om fyra timmar så jag hinner göra mig i ordning innan vi ska ut och handla kläder till mammas bröllopp. Vad fan ska man göra när man inte kan sova?


Har försökt med allt jag kan komma på. Släckt alla lampor, lagt mig ner och försökt slappna av. Slog på en tråkig film för att jag ska somna fortare. Stigit upp och druckit vatten, lagt mig ner igen. Sen blir man naturligtvis kissnödig också så då får man gå upp yttligare en gång för att gå på toaletten, för att sedan återgå till sängen åter igen.

Men efter tjugo minuter så sitter jag här, behöver skriva av mig - har en sån där jobbig känsla i kroppen, en nervositet för något som jag inte vet vad det är. Kändes skönt att skriva lite, ska försöka somna om igen - om det nu går. Är så himla rädd för att jag skulle försova mig, det är nog därför jag inte kan sova.

Jag fungerar så att om jag somnar, då sover jag hårt. Jag kan ha tusen väckarklockor runt omkring mig och huset kan börja brinna - jag vaknar ändå inte. Sjukt jobbigt. Kanske därför jag är så spänd!?

Kommentarer
Postat av: Gun

Det är skitjobbigt med sömnproblem, särskilt om de är återkommande. Jag är hjälpt av att ligga på spikmatta innan jag lägger mig. Kroppen blir totalt avslappnad och då sover jag bra.

2009-09-26 @ 09:54:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Köp cd för insomningsbesvär/sömnproblem. Googla eller fråga mig. Väldigt effektivt!



Sv: Trasdockan var menat vara lite snuskig.. ;D

2009-09-26 @ 10:53:15
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Nathalie

det är ju så jag alltid har toby, därför somnar jag när jag somnar och är trött. stressar jag eller säger att jag ska sova senast... så kommer jag inte sova det dygnet. Värre är det när man inte sovit på 4 dygn och börjar bli riktigt rädd.

2009-09-29 @ 02:03:28
URL: http://lovemee.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0