Bloggångest.

Du vet att du drabbats av bloggångest när:

1) Det första du gör på morgonen är att rusa till din dator. Du sätter på den (trycker på strömknappen), och loggar in på din blogg för att skriva dagens första inlägg. Problemet är att du inte vet vad du ska skriva och inspirationen slocknar likt facklan gör när man blir utröstad i Robinson.

2) Du åker iväg till skolan eller jobbet och bestämmer dig för att träffa dina vänner efteråt och ta en fika. Du kommer plötsligt ihåg att det är minst åtta timmar sedan du bloggade och inga pengar på mobilen har du, så du kan inte ens skicka in ett fjuttigt mobilinlägg.

3) Du kommer på att ett inlägg blir superdupertråkigt utan en bild, men du har inget att fota. Ännu värre om din kamera är trasig, då blir det ett snabbt besök på Google för att försöka hitta en passande bild till ditt inlägg, och att ange källan är icke att förglömma - OM du inte vill bli påhoppad av läsare som kan allt om copyrightlagen och dess medförande konsekvenser.

4) P.g.a punkt fyra har du ingen kamera och tvingas ladda upp en bild på dig själv från 1845 bara för att fylla ut ditt mästerverk i form av ett blogginlägg.

5) Här kom jag inte på något att skriva, det måste vara den största bloggångesten någonsin. Att göra en lista och sen dör inspirationen på punkt fem... Det kan ju bara inte vara normalt?

(Ja, jag föll själv för punkt nummer fyra, ni kan ju låtsas som om ni inte listat ut det.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahhahahha du är så rolig

2010-04-28 @ 13:28:21
Postat av: linn-lay

hmm dags att börja fundera tro jag :p känner mig ganska träffad :p

2010-04-28 @ 14:18:35
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Kadri

hahah det stämmer nog på alla punker och bilden den är ju för bra

2010-04-28 @ 15:13:43
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Em

Hahahahaha! ..jag har nog lite blogg-ångest ibland.

2010-04-28 @ 15:13:54
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: pelle

I smell hysteri! ;)

2010-04-28 @ 15:36:22
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Anton

Jag dööör så roligt skrivet.



Tur att jag inte har en blogg!

2010-04-28 @ 15:51:01
Postat av: Ingrid

har du varit i Pisa nån gång? Ska åka dit och behöver tips :)

2010-04-28 @ 16:49:05
URL: http://lillsiz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är så glad att jag slutat blogga. Äntligen kan man slippa den där ångesten som man först gick och la sig med, och sedan vaknade med. Fy för den! ;)

2010-04-28 @ 18:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0