Mamma och bloggar.

Min mamma har ju fastnat i bloggträsket. Ja alltså, hon bloggar inte själv men hon följer bloggar som besatt och i helgen ringde hon mig och sa att det var så spännande att "Egoinas mammas dotter" var nominerad till årets blogg och hon satt hemma på helspänn i väntan på att få reda på hur det skulle gå.

Hon följer Egoinas mamma, Britt och Gun's blogg dagligen och tycker det är så kul. (Vilket jag förstår, för de är grymma hela bunten.)


Och mitt i konversationen så...

Mamma: Men du, den där blonda tjejen som säger "Mmmm" "Mmmm" "Ehhmmm" "Mmmm"...
Jag: Ja? Haha
Mamma: Ja men gud, det är ju så sjukt. (Skrattar jättehögt.)
Jag: Haha, ja hon har ju som inte alla hästar hemma.
Mamma: Ja men vad är det nu hon heter? Blondinella va?
Jag: HAHAHAHAHA! Nej du tänker på Blondinbella men det är inte hon som låter "Mmmmm" "Mmmm"....
Mamma: Hahaha... (Hysteriskt skratt) Jag som hela tiden trott att Blondinbella hetat Blondinella!

Jag kan ju säga att jag inte skrattat så mycket på länge och jag blev återigen påmind om att jag älskar min mamma och hennes galna humor. Det sjuka är att hon vet inte ens om hur rolig hon är, hon skulle kunna få en hel begravning att förvandlas till en möhippa - det är jag helt säker på.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det är bra att fler lär sig :p

Saker i trä, elektriska prylar, glödlampor och i vissa fall batterier (mitt soprum har inte en insamling för det så det gäller mig) samt en massa andra prylar hör hemma i en sån återvinningscentral. Eftersom studenter är lata och engagerar sig inte så borde de smälla upp skyltar i varenda soprum, på dörren typ, och informera om var man slänger såna där farliga saker.

2009-10-19 @ 12:19:41
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Maja

Haha vad kul att hon sa Egoinas mammas dotter, och inte bara Egoina :D



Hoppas hunden din kryar på sig, hon var så sjukt söt! (:

2009-10-19 @ 21:28:58
URL: http://lyckotroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0