Getingar tar död på mig.

Någon mer än jag som avskyr getingar? Jag hade just två getingar inomhus som kom inflygandes genom fönstret när jag städade och höll på att vädra, och som de flesta vet är dom rätt virriga OCH agressiva på hösten av någon anledning.


Helt plötsligt kommer en flygandes mot mig i full fart och jag skriker samtidigt som jag bokstavligen kastar iväg min kaffekopp i slasken och rusar in i vardagsrummet. Den ena flög till fönstret och roade sig med att klättra upp till toppen för att sedan falla ner till fönsterbrädan och klättra upp igen.

Jag funderade på om jag skulle försöka fånga dom och sedan släppa ut dom men kom då fram till att om jag släpper ut dom kommer dom nog flygandes mot mig igen, så jag kom fram till att jag skulle döda dom.

Rullade ihop en tidning och dödade den ena för att sedan hitta den andra i mitt andra fönster.
Så jag upprepade min mordceremoni och gav den ett rejält slag med min ihoprullade tidning, den föll till golvet även den. Så då hämtar jag ett papper för att fånga upp den och kasta ut den genom fönstret, men till min förvåning så levde den ännu och flög mot mig IGEN, denna gång med mord i blicken.

Jag skrek som en liten flicka och låste in mig i badrummet tills jag hade mod nog att sakta låsa upp dörren och gå ut igen. Och för en gångs skull hade jag riktigt tur, när jag går in i köket lyckas jag öppna fönstret och ut flög den.

Påminn mig om att ALDRIG mer vädra är ni snälla.

Kommentarer
Postat av: Gun

Hahahaha! Stackars dig vad rädd du verkar vara! De är inte så svåra att ha ihjäl nu när de är slöa i alla fall:)

2009-09-11 @ 17:39:34
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: E L I A S [FOTO]

Haha, getingar är förbaskat jobbiga..



Vad har du gjort idag? :)

2009-09-11 @ 18:56:10
URL: http://fotograbben.blogg.se/
Postat av: Elin

HAHAHAHA. Osis!

2009-09-11 @ 20:07:59
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: Dennis Widmark

Haha! Jag hatar också getingar. Jag svullnar upp till en ballong varje gång jag blir stungen =P

2009-09-13 @ 13:15:09
URL: http://metrobloggen.se/tonarsskalle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0