Operation storstädning.

Min kompis har hittat små läskiga baggar i hennes lägenhet, och det är tydligen något så äckligt som förvandlas till pälsängrar, så nu har jag då gjort research inom detta och blivit skadedjursexpert inom loppet av några timmar.

Mina bästa vänner till denna research blev givetvis wikipedia, google och "Rent hus" hemsida.

Tydligen finns dessa pälsängrar i nästan ALLA hyreshus, bara i mindre eller större mängd. Och att hålla en lägenhet borta från dessa till 100% går helt enkelt inte, om nu inte din lägenhet är byggd liksom idag år 2010, fräscht va?

Förstår ni vad hemskt? Så nu inleder jag operation storstädning, måste köpa hem cederträolja som man tydligen ska droppa i kaffefilter och lägga ut i skrubbar, garderober och dylikt för dessa djur HATAR doften. Man kan även dränka tops i detta och stryka efter listerna, det håller även borta silverfiskar, mal, loppor och myror till och med.

Så om ni hälsar på mig behöver ni inte tro att jag blivit galen när det ligger kaffefilter lite här och var, jag vill bara försäkra mig om att aldrig behöva se dessa äckliga varelser liksom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Funkar det inte mot spindlar?



Fan vad äckligt!

2010-02-21 @ 00:28:08
Postat av: Anonym

Oh, namnet och det försvann..

2010-02-21 @ 00:28:29
Postat av: Rebecca

Amen! För helvete! Igen!



Det är jag som spammar!!!!!!!

2010-02-21 @ 00:28:56
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Cia

Huaaaah, i ALLA lägenheter? Jag vill då inte dela rum med de där! Usch usch. Ska nog sprida ut lite kaffe här hemma jag också.

2010-02-21 @ 09:23:31
URL: http://ciias.webblogg.se/
Postat av: Jompen

eeeeewwww!!!!!! idag blir det storstädning!

2010-02-21 @ 11:05:38
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Thairese

MEN UUUUSCH!! Jag ska ju flytta snart och jag kom på att jag inte har städat under badkaret eller bakom spisen sedan jag flyttade in här!!! (4år sedan)



UUUUURK

2010-02-21 @ 12:18:09
Postat av: Sandra

Det där påminner mig verkligen om att jag behöver städa här. Diska, dammsuga och moppa riktigt jävla ordentligt.

2010-02-21 @ 15:14:46
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Anonym

Vars köpte du cederträolja?

2010-02-21 @ 16:28:21
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Anonym: Har inte köpt det ännu, bara storstädat och skurat lister.



Men det finns att köpa online, om du söker på röd cederträ på google.



Och så kan man säkert köpa i måleributiker.

2010-02-21 @ 17:41:18
URL: http://tobys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0