Pengar och sånt.

Det finns ingenting värre än att vara arbetslös eller typ fattig student. Eller jo, det finns ju t.ex tragiska naturkatastrofer och krig runt om i världen, men ni vet vad jag menar.

Halva månaden har gått och mina pengar är liksom puts väck redan bara för att man unnat sig att köpa prylar, gardiner och andra diverse saker plus en räkning som jag inte alls hade räknat med.



Då får man fråga föräldrarna det där värsta som man kan tänka sig. "Hej, kan jag få låna några hundra av dig?" Det finns inget mer "nedvärderande" än att fråga sina föräldrar om hjälp när det gäller ekonomi, man kan liksom inte sjunka lägre.

För mig är det i alla fall ett misslyckande och sen kan man fråga sig själv, varför lär man sig aldrig? Jag menar, varje gång jag råkat ut i en situation då min ekonomi varit dålig så har man liksom lovat sig själv att "inte göra om det där och det där" för att inte hamna i samma cirkel igen.

Vad har vi lärt oss nu då? Jo, att nästa månad får jag fan gömma undan mina pengar nere i Malaysia eller något, så jag låter bli att bränna dom på onödiga saker, och att pengar inte växer på träd.

Kommentarer
Postat av: Cia

Hur kommer det sig att du inte får något jobb egentligen? Kräsen? o:

2010-02-12 @ 13:44:13
URL: http://ciias.webblogg.se/
Postat av: tobys.se

Cia: Nej, jag har till och med sökt McDonalds men nekades p.g.a brist på betyg.



Så vad jag skulle behöva är plugga upp mina betyg, men det är lite krångligt med det just nu eftersom om jag vill börja blir det inte förrens nästa höst.

2010-02-12 @ 13:47:02
URL: http://tobys.se
Postat av: Linda

jobb är väl ganska svårt att få oavsett om man har betyg eller inte, Sverige är ju typ det landet som är svårast att få jobb i idag.

2010-02-12 @ 17:08:43
Postat av: Morrica

Du skulle ju kunna vända dig till en folkhögskola i närheten av var du nu bor, och höra om det inte finns möjlighet för dig att börja redan nu, gå ett par månader och komma igång med studierna för att sen börja på allvar i höst?

2010-02-12 @ 19:26:17
URL: http://curiousheathen.blogspot.com/
Postat av: Henrik

Du är ju inte ensam om att vara fattig redan, fattar inte vart alla pengar tagit vägen :P

2010-02-15 @ 00:02:44
URL: http://nybergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0