Svar på frågestunden.

Det var en del frågor som trillade in, vad roligt! Nu ska ni få svar på dessa också.



Fråga: Vill du vara sådär, eller bara är du så?

Om du menar sättet jag skriver på i bloggen så är svaret ja. Jag vill vara lite knasig och lägga in min torra humor i mina inlägg, sen behöver ju inte alla få veta att jag är lika virrig i verkligheten. Det får bli en hemlighet liksom.

Fråga: Är du bög?

Ja, jag är bög. Tyvärr inte en sån som skriker efter Carola och hoppar runt i rosa och glittriga kläder under Pridefestivalen. (Det gjorde jag som liten istället, hehe).

Fråga: Vad är det pinsammaste du någonsin gjort?

Oj det finns så många pinsamma saker att jag knappt vet vilken jag ska nämna. (Har förträngt det mesta), men det mest pinsamma var när jag bodde i Skåne för några år sedan och mailade med en kille på på ett community, vi bestämde oss för att träffas och ta en fika.

Jag åker till tågstationen för att möta upp honom och när jag ser honom sitta vid perrongen går jag fram och frågar om vi ska gå till cafét.

Jag: Tja! Vad kul att ses, ska vi gå till cafét då?
Han: .....
Jag: Haha, vad har hänt med dig? Har du tappat talet? (Skrattar)
Han: Alltså. Vem fan är du? Jag ska inte fika med någon jag inte känner?

Just i samma sekund kommer ett till tåg och hoppar den rätte killen av tåget, dom var så lika. Gud vad jag skämdes.

Fråga: Vad är du mest rädd för?

Spindlar, helt klart. Finns ingenting värre än dessa snabba varelser med alldeles för många ben. Får gåshud bara jag tänker på det.

Fråga: Vilken typ av killar dras du till?

Oj, det är så olika. Det är väl ingen speciell typ egentligen, brukar falla för personligheten. Men ögon och mun är något jag tittar lite extra på av någon konstig anledning.

Fråga: Favorit tv-serie?

Där svarar jag nog Andra Avenyn och Desperate Housewives.

Fråga: Vad är ADD för något?

ADD står för "Attention Deficit Disorder" och är nästan likadant som ADHD. Bokstaven H i ADHD står för hyperaktivitet och jag har en inre hyperaktivitet, i huvudet liksom. Så jag kan sitta still och behärska mig, och därför tar man då bort bokstaven H så det blir ADD.

Det är dock vanligt att man har ADHD som liten och att själva "H:et" växer bort. Så har det varit i mitt fall, jag var galen som liten. Min mamma fick ringa och gråta till sina vänner för att jag var så jobbig, kunde vara på tusen ställen samtidigt, hittade alltid på dom värsta rackartygen och var mer impulsiv än någon annan unge i våran by.

Fråga: Vad väljer du helst, många bra vänner eller få bästa vänner?

Jag älskar människor, och jag gillar att lära känna nya personer med olika egenskaper, någon man kan dela erfarenheter eller lära sig utav. Men jag väljer hellre få bästa vänner, då vet man att dom är äkta.

Fråga: Kan du inte komma och äta mat hos oss någon dag? /Felicia, Nathalies syrra

Haha, ja det kan jag göra Felicia. Jag och Nathalie får komma över någon dag och våldgästa er och erat matbord.

Fråga: Vad väljer du av SIA eller GB glass?

Det var så längesedan jag käkade SIA glass så jag måste nog välja GB glass, hehe.

Fråga: Om du hade varit tjej, hade du varit lebb då?

Haha, det hoppas jag inte. Killar är så läckra liksom.

Fråga: Cola, juice, cider, öl eller sprit?

Jag väljer coca-cola, det är godast till vardagen och myskvällarna i soffan. Men just nu dricker jag inte ens läsk, försöker skippa onödiga kolhydrater och sockerarter.

Fråga: Sony Ericsson, Nokia eller Samsung?

Dom enda Nokia mobiler jag ägt bestod av modellerna 3210 och 3310. Och en stenåldersgammal Samsung har jag även haft i min ägo, men jag väljer ngo Sony Ericsson bara för att jag tycker om deras menyer och designer.

Fråga: Barn eller gamla?

Barn är otroligt roliga, kreativa men KAN också vara väldigt skrikiga, högljudda och lite för hyperaktiva för min smak. Men samtidigt kan äldre vara jobbiga också, du vet den där typen som gnäller över dagens ungdomar och priset för kaffe på Konsum.

Fråga: När är du född?

Jag föddes 1986 den 26:e Maj. Jag är alltså född i Tvillingarnas stjärntecken.

Fråga: Om du blev kändis, skulle du ändra din personlighet då?

Jag tror inte jag skulle ändra min personlighet till det negativa. Jag hade hellre satsat på att använda mitt kändisskap till att hjälpa människor, både i och utanför Sverige som har det svårt. Oj, där lät jag nästan som en kandidat till "Miss Universum" eller något.

Fråga: Bad Romance eller Halo?

Bad Romance, utan tvekan.

Fråga: Du måste under en månad vara utan nikotin eller musik, vad väljer du?

Nikotinet går då bort, helt klart.

Fråga: Du måste hänga inne i ett shoppingcenter i antingen rosa uggs eller en stor rosa rosett på huvudet, vad väljer du?

Då väljer jag uggs, helt klart. Haha

Fråga: När kom du ut ur garderoben?

När jag gick i 7:an. Högstadiet alltså.

Fråga: Hur reagerade folk när du gick ut med att du var bög?

Mina vänner och familj tog det bra. Sen finns det alltid idioter, omogna killar mest som tyckte det var jätteroligt att skrika glåpord i korridorerna på skolan. Men whatever bitch, in their face liksom.

Fråga: Om du var tvungen att välja, vem skulle bli ditt one night stand - Gun eller Egoinas mutti?

Haha Pelle, du är rolig du. Tvärr måste jag vara tråkig och säga INGEN! Det blir liksom helt fel. Killar tack!

Fråga: Vad är meningen med livet?

Om jag ändå visste det, försöker faktiskt klura ut det själv. Men jag har inte riktigt kommit fram till någon slutsats ännu.

Fråga: Har du ADHD, om inte - vet du ens vad ADHD är för något?

Jag har ADD som är en annan variant av ADHD, så ja - jag vet vad det är för något.

Fråga: När fick du din ADD diagnos? Och hur påverkar det dig?

Jag fick den för snart ett år sedan, i Mars 2009. Människor runt omkring mig tycker jag ska vara glad att jag fått reda på det "så tidigt" men själv är jag ändå lite bitter. Jag skickades till Dalarna när jag var 13 år gammal för psykiatrisk utredning och jag skickades mellan olika läkare och psykiatriker som bara skrev ut olika antidepressiva medel, anti-psykotiska o.s.v

Så det tog ganska många år innan jag äntligen fick en bra läkare som kunde berätta vad som var "fel" med mig. Men man ska inte klaga har jag hört. Sen ser jag inte mitt funktionshinder som ett problem, utan jag känner mig speciell.

Jag är inte dum i huvudet på något sätt utan jag är väldigt intelligent, och brinner för musik. Gillar jag något går jag in för det till 1000% vilket "vanliga" människor inte göra på samma sätt. Om jag får inspiration till att skriva musik t.ex kan jag lätt sitta 15 timmar i sträck och skriva, med undantag för kisspauser.

Blir liksom manisk om jag brinner för något.

Fråga: Varför har du valt att ha en bild med dig, med tandborste i flabben som profilbild?

För att fånga eran uppmärksamhet och visa er min galna sida, såklart.

Fråga: Har du haft flickvän någon gång?

Jo, när jag gick i 3:an typ. Det varade en dag.







Kommentarer
Postat av: Jenna

Se nu kom svaren man väntat på =) Haha du e klockren =) Du kan väl dela med dig lite av din humor och din positiva anda för jag verkar ha tappat min helt S

2010-02-16 @ 12:31:47
URL: http://magiccas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag förstår inte varför alla manliga bloggare är bögar.. Det är verkligen ett mysterium för mig. Tur att någon av dem inte är världens überfjolla iallafall. :)

2010-02-16 @ 13:15:00
URL: http://phreakshow.blogg.se/
Postat av: Sandra

Naaaw nu vet man lite mer om sin galna favoritbög i Norrland! :D

2010-02-16 @ 13:20:37
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Daniel

Minä rakastan sinua!

2010-02-16 @ 13:21:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Gun

Vad roligt, men jag missade att ställa en fråga.. Jag frågar nu istället. Vill du ha ett one night stand med Pelle, eller nobbar du honom? ;D



Meningen med livet är att leva helt enkelt, tycker jag. Försöka ha det så bra och roligt man kan så länge livet varar. :) Kram

2010-02-16 @ 13:50:26
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Steffie ;D

Varsegod! Säger ju bara sanningen!!

Skönt att kunna läsa om någon annan som är i samma situation som en själv, och slippa känna att man är det enda bokstavsbarnet i sin omgivning!!



:D Keep up the good work !!

2010-02-16 @ 14:31:39
URL: http://ehne.blogg.se/
Postat av: pelle

Hahaha, Gun ger tillbaka ser jag ;D

2010-02-16 @ 14:35:36
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Absolut =)

2010-02-16 @ 15:03:32
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja alltså jag vill åtminstone ha vår, bara det hade varit trevligt. Blir nästan lipfärdig när jag tittar ut genom fönstret. Nu har det dessutom precis börjat snöa igen. Har inte snöat här på nästan 2 veckor, det har blivit mildare och sånt så jag hade förhoppningar om att det började smälta och gå mot varmare tider. Vintern är sällan långvarig här. Men icke, nu skulle det visst komma mer snö :(

2010-02-16 @ 15:42:56
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Em

Hahaha! Vilken fråga, tur du är bög! ;D

2010-02-16 @ 17:01:20
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Anonym

Snygga killar är som vanligt, antingen upptagna, skitstövlar (ibland upptagna skitstövlar) eller gay. Så synd ;P

2010-02-16 @ 20:27:21
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Jag älskar ditt svar på frågan om du är bög! Hihi "carola+rosa kläder" :D

2010-02-16 @ 21:13:27
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Jeanette

1983 27 maj = Jag :) Gillar dina ärliga raka icket romantiserande svar ! Tokskön inställning ! Har en liknande diagnos men inget jag ens törs erkänna för mig själv ännu.

2010-02-17 @ 04:12:26
URL: http://zcrollans.blogg.se/
Postat av: Jeanette

1983 27 maj = Jag :) Gillar dina ärliga raka icket romantiserande svar ! Tokskön inställning ! Har en liknande diagnos men inget jag ens törs erkänna för mig själv ännu.

2010-02-17 @ 04:13:45
URL: http://zcrollans.blogg.se/
Postat av: Bögen från Dalarna

Älskar svaret på "mest pinsamma du gjort", haha. Klockrent och ja, pinsamt. ;D

2010-02-17 @ 22:52:38
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0