Det här med bögar och Pride.

Självklart ska man vara stolt över att man är bög, flata, bisexuell transexuell, översexuell och mini-sexuell. (Vad det nu är.)

Jag fick frågan om jag skulle till Pride i år. Jag fick lite snabba flashbacks från de få gånger jag varit där, och dom var inte lika roliga. Allt känns så överdrivet. Fjollor som springer runt och skriker "Oh my gooood!" varannan sekund varvat med "Bless you darling" och "Ta taa!". (Det är iaf dom som märks)

Man ska aldrig säga aldrig, men jag får inte ut något av Pride. Jag känner mig som bögen i buren. Typ.

Ska ni dit?
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Tim

nää ja ska verkligen inte dit. ja har varit där en gång och de är precis som du skriver... inte min grej.



våga vägra pride! hihi

2010-06-11 @ 11:53:54
Postat av: Anonym

nja så bra har jag väl aldrig varit, därför jag slutade seriöst o.s.v att tävla:)

vad menar du med duktig? det är ju mitt intresse haha jag tycker andra är duktiga som tex orkar festa flera ggr i veckan eller typ lära sig om bilar och sånt:p

2010-06-11 @ 12:30:01
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: Katjziska

Har aldrig varit på pride, men något år så kanske man skulle prova på ;D

2010-06-11 @ 16:04:11
URL: http://katjziska.com
Postat av: Kattis

4:55 i klippet jag angav som bloggadress.. om pride ^^

2010-06-11 @ 18:23:58
URL: http://www.youtube.com/watch?v=IVBwNd2xQEM
Postat av: Carin

Jag ska kanske dit. Har inte varit där på några år nu, men nu börjar jag längta tillbaka. Men så är jag en tvättäkta faghag också, som älskar de överdrivna fjollorna. Glitter, glamour, transor och överdrivna gester ska det vara!

2010-06-12 @ 01:31:44
URL: http://cmajalisa.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag ska inte till Pride. Jag är flata och tycker väldigt mycket om att vara det men... Näe. De enda som faktiskt syns på Pride är fjollbögar och butchflator, dvs de som homofober alltid riktar sitt hat mot. Känns som att man bara spär på fördomarna om man säger så...

Dessutom tycker jag att hela konceptet tydligt visar att homosexuella fortfarande inte har samma rättigheter som straighta.

Så nej, jag tänker inte gå. Jag tycker inte alls om Pridefestivalen.

(Ursäkta för luddig kommentar, jag har precis vaknat och har inte fått mitt kaffe än. Du vet nog ungefär hur pigg man känner sig då.)

2010-06-12 @ 14:54:47
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Anna: Håller med dig. Homofobernas mardröm.



Haha, jag vet exakt hur det känns! Jag kokar nämligen kaffe now as we write. ;)

2010-06-12 @ 15:00:31
URL: http://tobys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0