IKEA - Universitetet och skrattanfall.

Jag ställde klockan på 07.00 igår eftersom jag och Emma skulle bege oss till IKEA idag. Hon skulle hämta mig klockan 08.00 men tydligen hade jag stängt av väckarklockan i sömnen och somnat om, och plötsligt flyger jag upp ur sängen i panik och ringer Emma med detsamma.

Jag: Hej! Vad gör du? (Samtidigt som jag ber till gud om att hon inte åkt ännu.)
Emma: Eh, va? Um... *Gäspar* Jag vaknade nyss nu när du ringde.
Jag: Hahaha, men gud vad bra! Då slipper jag känna mig lika skyldig, jag vaknade också nyss.
Emma: Oh fan, klockan är 07.50 - jag klär på mig och åker nu på en gång...

Ca 08.30 var hon utanför mig så då bar det av till Haparanda och IKEA. Vi blev förföljda av ett psycho som stirrade på oss med ondskefull blick så det slutade med att Emma blev livrädd och gömde sig i någon avdelning, och tanten fortsatte att stirra på mig. Hon gick två meter framåt, vände sig om med en hastig rörelse och tittade på mig med en blick som bara kunde betyda en sak - hon var hungrig, hon ville döda.

Nu tror ni att jag är dramatisk, men det VAR faktiskt så illa. Hon måste ha varit psykiskt sjuk eller något i den stilen.

ikea haparanda

Efter att ha burit möbler i form av kartonger till bilen så åkte vi mot Frasses för att få i oss lite mat. Det blev en mellan cheese och en liten cola för våran del, och jag blev garanterat hög på socker, det slutade i ett skrattanfall inne på restaurangen och jag började även imitera fågeln från "Kalle Anka" på julafton som sjunger "Ara pa pa pa pa pa pa pa ria, Ara pa PAA pa PAA", ja ni förstår resten.

Jag skyllde på socker medans Emma anklagade mig för ADHD, vilket nästan var rätt men inte riktigt.
Väl hemma igen åkte vi förbi "Luleå Universitet" för att hämta några informationsblad till Emma, och det var inte det lättaste. Vi gick vilse men till slut hittade vi det där förbannade rummet. Jag förstår varför jag inte går i skola längre, hade ju aldrig hittat ut igen. Blivit inlåst för alltid och varit tvungen att läsa läxor för evigt.

Nu ska jag lägga mig och titta på "That 70's Show" för jag är så himla slut i kroppen efter denna dagen..
70s show

Kommentarer
Postat av: Babbi - Bloggdesigner

Hejsan! Roligt att du gillar mina designer, tack så mkt! Jadu idetorkan drabbar nog oss alla ibland :(

2009-09-10 @ 16:37:28
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Frida

Låter som en mysdag! Hur är det i ryggen nu? :) Puss <3

2009-09-10 @ 17:25:05
URL: http://fridouw.blogg.se/
Postat av: Gun

Sånt där trevligt folk har vi gott om här. Vi bor granne med psykakuten:D

2009-09-10 @ 18:37:43
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Dennis Widmark

Haha! Du skulle ha fotograferat den galna tanten =P

2009-09-10 @ 19:26:20
URL: http://metrobloggen.se/tonarsskalle
Postat av: Egoinas mamma

Har du börjat kalla mig tanten och hänga ut mig officiellt nu? ;D

2009-09-10 @ 19:44:03
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0