Sookie <3 Kablar.

Sookie har fått för sig att kablar är det roligaste hon vet, speciellt när jag sitter vid datorn. Då ska hon upp på bordet och börja slita i kablarna bakom laptopen eller så börjar hon slita i kablarna till högtalarna så att dom åker ner i golvet.

Hon biter inte i dem så att det finns risk att hon får ström i sig, hon bara river ner dom liksom.

Sedan hånskrattar hon mig rakt upp i ansiktet, tar sats och springer ett varv runt lägenheten. Jag tror att hon försöker tävla mot ljusets hastighet.

Vad ska man göra? Spruta vatten? Gnida in kablarna i citron? (Det lät porrigt).


Sookie siktar in sig på laptopen i vanlig ordning.


Kommentarer
Postat av: Em

Hahaha! Vad söt hon är! Hon vill ju leka fattar du väl!! :D Det med citron brukar fungera, annars kanske du kan hänga upp någon leksak vid sidan om? Kanske hon föredrar den då? En leksaksmus i ett gummiband från taket brukar vara kul, de "fångar" musen, drar den med sig, men när de släpper taget så "springer" musen iväg igen. God morgon! :D

2010-06-08 @ 08:30:46
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Det kanske finns en krok redan till en taklampa eller nåt? Då kan musen hänga lite ovanför golvet, men det kan räcka med att du fäster i ett dörrhandtag och att musen har ett långt gummiband, kanske hon kommer på det då också om hon drar med sig den långt. Annars kanske du har några krokar i hallen där du hänger kläder som du kan fästa det i? Jag hade en katt som tyckte det var jätteroligt och ibland bytte jag ut leksaken.

2010-06-08 @ 08:40:14
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Daniel

Hon vill ju bara leka... gillar ju sladdar!

Finns inget du kan göra!!

2010-06-08 @ 08:59:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Elin

Spruta med vatten tycker jag låter bra! Eller?... Jag vet inte. Hahahaha.

2010-06-08 @ 11:16:36
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: Sara mamma till pseudotvillingar

Kör med citron, det med vatten slutade funka på mina katter dom bara sket i det. Men citronen vill dom inte koma i närheten av. Och sen som alla andra säger en leksak vid sidan av kan va bra :)

2010-06-08 @ 11:27:37
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Emma

jag skulle nog testa citron som några andra sagt, vatten och datorer känns inte som en perfekt kombo. ;)

2010-06-08 @ 11:39:06
Postat av: Jompen

FINA FINA Sookie!

jag vet faktiskt inte hur du ska lösa det där.

min gamla hagga till katt är också på kablarna. Det tycker hon är skit kul :D

as störigt! :)



Gillar även daniels kommentar! :D

2010-06-08 @ 16:25:34
Postat av: Isabel

Aaw, sicken söt liten tissetatt :)

2010-06-08 @ 16:27:15
URL: http://aizah.se
Postat av: Karin

Så jäkla söt !

Det lyser ju bus om henne också. :D

Tror inte det kommer att bli lätt att få henne att sluta, för hon gillar säkert den uppmärksamhet hon får också, men Em:s idé är nog rätt bra !

Sedan kan du testa med citron eller vitlök, men det är inte säkert att det funkar.

Ett knep som jag brukar ta till när jag ska försöka uppfostra katter är att stirra och fräsa som en kattmamma.

Det kan faktiskt funka rikltigt bra, särskilt om du puttar till henne med ett finger, som om katmamman slog med sin tass.

Så uppfostrar katter sina ungar, och även om du inte är en katt ( eller mamma heller för den delen :D ), så ser nog lilla Sookie dig som sin mamma.

Testa !

Visa gärna tänderna när du fräser åt henne också !

Jag lovar att hon inte blir räddd för dig ! Du vinner bara hennes respekt. - Om du har turen att hon tar dig på allvar... :D

2010-06-08 @ 17:15:01
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Bitterfittan

testa att blanda olivolja och svartpeppar!



och gniiiid in.



sladdarna alltså

2010-06-08 @ 17:44:28
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: hulda

Det finns ett medel som du sprutar på allt som du inte vill att hon ska gå på... finns i alla vanliga butiken, är en gul flaska :)frågar du de som jobbar vet de direkt vad du ska ha :)

2010-06-10 @ 16:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0